mandag, juni 08, 2015

blød sweater


Sweater strikket næsten efter opskriften "Myk Høy Hals" fra bogen Skappelstrikk.
Jeg har efter min datters ønske strikket ærmerne noget smallere end i opskriften, og jeg har lavet rund hals med 3 pinde rib i stedet for høj hals.


 Jeg har strikket sweateren i Drops air farve 04 - mellemgrå  - det blødeste,bløde garn.
Forbrug: 296 gram = 6 nøgler

Jeg har ramt strikkefastheden fra opskriften,selvom jeg har brugt et andet garn. 
Jeg har idag strikket halskanten på pinde nr 6 - kan ikke huske om resten af sweateren er strikket på pinde 6 eller 7 - når pinden er ude af strikketøjet, så glemmer jeg sådan noget, hvis jeg ikke får det skrevet ned med det samme,

Opskriften er onesize - jeg synes den passer fint til min datter og jeg, der er 160/ 165 cm høje, så længere modeller, skal nok bruge mere garn og strikke kroppen længere end i opskriften.


Jeg kan godt lide detaljen med længere bagstykke.


2 kommentarer: